روز شمار تیرماه

نويسنده:سميه طبري




وطني به نام دين - 61/4/2

کم نبودند برادران عراقي خصوصاًکردهايي که از شر رژيم عراق به ايران پناه مي آوردند و کم نبودند مجاهدين عراقي که وطنشان دينشان بود و عليه عراق جنگيدند. امروز27 تن از مسلمانان عراق که اهل شهرهاي کرکوک و سليمانيه بودند وارد ايران شدند. هر روز تعدادي به اين طرف مي آمدند و درخواست پناهندگي مي کردند.

بکارگيري کمک عرب ها!-61/4/6

اگر مي خواهيد بدانيد سلاح ها و تجهيزاتي که همه به عراق کمک مي کردند و مثلاً عربستان سعودي امروز تعداد قابل توجهي خودرو نظامي ساخت فرانسه را به عراق اعطاء کرد در کجا به کار مي رود بايد بدانيد که عراق امروز، قبل از ترک هويزه تمام 2300 خانه ي آن را منفجر کرد! اين وحشيگري از آن حمايتها نتيجه مي گيرد! راستي دليل اين همه حمايت چه بود؟

کشتار پزشکان مردم توسط دموکرات ها- 61/4/5

مزدوران حزب دموکرات که از خارج کشور حمايت مي شدند و به کشتار مردم مي پرداختند امروز با به شهادت رساندن يک گروه چهار نفره پزشکي ثابت کردند که مشکل شان با خود مردم است نه فقط نظامي ها! همين مردم کرد غيوري که پاي حمايت از نظام ايستاده اند.

به هيچ کس دل نبنديم!- 66/4/12

چين هم وسط دعوا نان خود را مي خورد به هر دو طرف سلاح مي فروخت! او، از چند ماه پيش سي فروند موشک سيلک ورم و چار فروند هواپيماي بمب افکن پر قدرت و دور پرواز به عراق تحويل داده بود. راستي که شرق و غرب هيچ کدامشان قابل اعتماد نبودند و نيستند ! اينجا آدم مي فهمد چرا نبايد به هيچ کس وابسته باشد.

حمايت خونين آمريکا- 67/4/12

روز قبل ريگان به صدام نامه زده بود که همه جوره از شما حمايت خواهيم کرد و امروز در اقدامي ناجوانمردانه هواپيماي مسافربري ايران توسط ناوگان آمريکا درخليج فارس مورد حمله قرار گرفت و صدها زن و مرد و کودک بي گناه را کشت! بعداً به ملوان آن هم مدال افتخار دادند! اين است آزادي آمريکايي!

ربودن چهارديپلمات-61/4/13

امروز چهار ديپلمات ايراني در غرب بيروت ربوده شدند. حزب کتائب که از حمايت حکومت اشغالگر قدس برخوردار است، مسئول اين آدم ربايي است. حاج احمد متوسليان نيز جزء آنان بود. خبرها حاکي از زنده بودن آنها تا کنون دارد.

همکاري مشترک دو رقيب عليه ما- 66/4/15

امروز آمريکا اعلام کرد که در سياست خود در منطقه خليج فارس به شرط خروج شوروي از منطقه تجديد نظرخواهد کرد. نکته جالب مسأله اين بود که شوروي و آمريکا که دو قطب رقيب آن زمان بودند و طرفداران شان در همه کشور ها با هم درگيري داشتند، هر دو عراق را عليه ايران تأمين مي کردند! راستي چرا؟

خستگي مردم- 67/4/18

نمي دانم مردم خسته شده بودند که امروز اطلاعيه ستاد فرماندهي کل قوا جهت بسيج عمومي به جبهه ها صادر شد يا نه؟ اما فشار آمريکا در کنار مسائل داخلي و شايد کمبود نيرو! همگي مسئولان را به پذيرش آتش بس وادار کرد. شايد يک هفته بعد از اين فراخوان عمومي!

حمله تکاوران ارتشي-65/4/21

امروز، دلاورمردان ارتش ج.ا.ا ايران، درس خوبي به عراقي ها دادند. ستاد مشترک ارتش ايران اعلام کرد ساعت 22:30 امشب اسکله الاميه عراق مورد حمله تک آوران نيروي دريايي ارتش قرار گرفت. در اين حمله شجاعانه در دل دشمن بعثي ، خسارت هاي بسياري به آنها وارد شد.

برادري شديد آمريکا با عرب ها!-67/4/22

سفير آمريکا در اردن گفت: دولت آمريکا هرگونه عمل خصمانه عليه شيخ نشين هاي حوزه جنوبي خليج فارس را به عنوان تجاوز عليه خاک خود تلقي خواهد کرد! بدون شرح!

عمليات رمضان-61/4/23

با فاصله کمي از عمليات فتح خرمشهر، اين عمليات با هدف باز پس گيري برخي مناطق کشورمان قبل از تجهيز و آمادگي کامل ارتش عراق، در شرق بصره انجام شد و هرچند در بخش هايي موفق شد و تلفات زيادي به دشمن وارد کرد اما در مجموع به اهداف تعيين شده خود نرسيد.

ميگهاي شوروي عليه ايران-66/4/25

اين ميگها چقدر بچه هاي ما را کشته باشد، خدا مي داند! امروز شوروي 25 فروند از پيچيده ترين هواپيماهاي جنگي از نوع ميگ 29 خود را به رژيم عراق تحويل داد تا در کنار آمريکا به جان انقلاب نوپاي ايران بيفتند!.

نوشيدن جام زهر- 67/4/27

امروز ايران قطعنامه 598 شوراي امنيت را پذيرفت و اينگونه شد که امام، جام زهر را نوشيد و بسياري از رزمندگان، با دلي پر از خون، به خانه ها بازگشتند.

باز هم مصري هاي نامرد-65/4/27

يک هيئت عالي رتبه عراقي براي دريافت کمک هاي نظامي وارد قاهره شد. يکي از مسئولان مصري تأکيد کرده بود که مصر نخواهد گذاشت ايران پيروز ميدان جنگ باشد! بيخود نبود که امام امت رابطه با مصر را تحريم کردند و مردم مصر را به شورش عليه حکام دست نشانده شان فرا خواندند.

حمله عراق پس از پذيرش قطعنامه! -67/4/31

سه روز قبل از قطعنامه آتش بس تصويب شد. ديروز، صليب سرخ اعلام کرد که آماده تبادل اسراست و امروز 13 لشگر عراق به مناطق جنوب ايران حمله کردند و با مقاومت جانانه رزمنده ها مواجه شده و عقب نشيني کردند! راستي چه چيز اين صدام ملعون دست نشانده غرب و شرق قابل باور بود؟